Automatyczne skrzynie biegów kontra użytkownicy
2011-02-15"Przede wszystkim należy pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów to czuły mechanizm.
Jej awarie są naturalnie wliczone w proces użytkowania samochodu. Jednak najwięcej usterek powodują sami użytkownicy. Nie przestrzegają zaleceń serwisowych czy zasad prawidłowej eksploatacji - mówi Wojciech Pauk, właściciel firmy Auto Józefów.
Wiele konstrukcji wymaga naprawy przed upływem 200 tys. km. Najczęściej powodem problemów jest elektronika, która wpływa na złe działanie skrzyni i uszkadza mechanikę"
- dodaje W. Pauk.
Zdarza się, że kierowcy przełączają dźwignię zmiany biegów na pozycję "N" (Neutral) podczas jazdy. Takie zachowanie powoduje, że ciśnienie smarowania spada prawie do zera i może skutkować trwałym uszkodzeniem mechanizmu. Ogromne znaczenie dla żywotności „automatu" ma również płynne ruszanie z miejsca oraz nieprzeciążenie auta. Przewożenie bagażu większego niż zalecany przez producenta czy też ciągnięcie przyczep w autach do tego nie przystosowanych niszczy przekładnię.
Najczęstsze usterki 2010:
- szarpanie przy zmianie biegów
- ślizganie się sprzęgła
- rozłączanie napędu: auto nie rusza
- brak wstecznego biegu
- brak wysokich biegów
- auto nie przełącza biegów na zimnym silniku
- uderzenia przy przełączaniu skrzyni na R (wsteczny bieg) i na D (jazda do przodu)
- auto na desce rozdzielczej nie pokazuje na którym biegu jedzie pojazd
Trudno określić typowe niedomagania „automatów". W Volvo V70, S60, XC70 oraz XC90 najczęściej psuje się sterownik hydrauliczny, a konkretnie zamontowane w nim elektrozawory - skrzynie nie zmieniają płynnie biegów. Typową usterką w Renault Megane, Laguna, Scenic przy 4. biegowej skrzyni, jest również uszkodzenie dwóch elektrozaworów ciśnieniowych. Auto po ruszeniu przechodzi w tryb serwisowy. To samo dotyczy starszych modeli Citroena i Peugeota. Właściciele Audi A4 i A6 wyprodukowanych po 2000 roku, z przednim napędem, zwykle kompleksowo naprawiają skrzynie. Bezstopniowe skrzynie CVT Multitronic należą do jednych z bardziej awaryjnych. Poprzednie modele tych aut miały problemy głównie ze sprzęgłami hydrokinetycznymi i to właśnie ten element powodował uszkodzenia kolejnych podzespołów. To samo dotyczy skrzyń 5. biegowych montowanych w VW Passatach. Problemy ze sprzęgłami hydrokinetycznymi dotyczą wielu marek i wielu producentów skrzyń biegów automatycznych. W Mercedesach szczególnie z silnikami wysokoprężnymi uszkodzony zmiennik momentu powoduje wibracje i drgania przypominające jazdę
do brukowanej drodze. W najnowszych modelach aut tego producenta wyposażonych
w skrzynię 7g Tronic występują częste szarpnięcia przy zmianach biegów spowodowane nieprawidłową pracą bloku hydraulicznego. Podobnie objawy powoduje uszkodzenie tego podzespołu w poprzednim modelu VW Touareg i Porsche Cayenne.
Masz któryś z poniższych modeli? Uważaj! Obserwuj swoje auto i zwróć szczególną uwagę na sposób użytkowania.
- Volvo V70, S60, XC70, XC90 (skrzynie 5. biegowe- AW55-50 i 6 biegowe AF40)
- Renault Megane, Laguna, Scenic (skrzynia AW 55-50 i pochodne oraz skrzynia DP0)
- Audi A4 i A6 z przednim napędem po 2000 (skrzynia Multitronic)
- Audi A4 i A6 oraz VW Passat ( 5. biegowa ZF 5HP19)
- Mercedes klasa: C , E , G , R , S
Źródło: www.autojozefow.pl
Komentarze (1)
Portal SuperSamiec.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczonych przez użytkowników komentarzy.
Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis jest naruszeniem zasad lub czyjegoś dobra zgłoś nadużycie.
Gorące tematy
Najnowsze
21 lutego na wspólnym koncercie w Progresja Cafe zobaczymy dwa ciekawe i obiecujące projekty muzyczne.
Najlepsi Warszawscy fotografowie koncertowii zapraszają na wystawę swoich prac.
Pierwsza edycja międzynarodowego festiwalu tatuażu Warsaw Tattoo Convention
Ostatnio komentowane
Recenzja zachęca do kupna. Na +
zgadzam sie, 3g jest o wiele lepszy od 4g, wiem, bo korzystalem z obu
ogień!!!
mi osobiście się nie podoba ten dzwonek. osobiście wolę standardową wersje. Ma styyyyl ;)
Jeżdziłem samochodem z manualem ale od kilku lat mam manual. Autor artykułu pisze, że wadą samochodu z automatyczną skrzynia biegów jest trudna naprawa i mała ilość mechaników od automatów w Polsce. Ja miałem s[..] więcej
Fajny, ciekawy artykuł:) Widzę, że wypowiada się w nim p. Wojciech Pauk z Auto Józefów. Naprawiałem kiedyś u nich samochód. Bardzo solidny warsztat, mogę polecić.
Super! Każdy może tam pojechać? Czy trzeba należeć do jakiegoś teamu?
Bardzo podoba mi się temat. :]
Żeby tylko więcej osób myślało o tym, że nie warto lekceważyć sprawy ekologii względem własnego ego.
Nie bądźmy ignorantami. Kolejne pokolenia ludzkości również chciałyby wiedz[..] więcej
ciekawe tylko kiedy ten X-Fighters się odbędzie ;]
Uwielbiam gościa. Szkoda, że znany jest głównie za sprawą "Don't Worry Be Happy" ale jest to niewątpliwe jedna z piosenek mojego dzieciństwa :D.
Byłem dziś 06.06.11 i się bardzo rozczarowałem. Zamówiłem zestaw czyli pół kanapki i dużą zupę tajską. Pół kanapki to żenująca porcja bułki z sosem i kurczakiem, zakrawająca na głodowe porcje z epoki. Zupa zaś,[..] więcej
Kolejny przykład na to, że komuś znowu zależało na tym aby pozbyć się czegoś polskiego... Ile ten obłęd będzie jeszcze trwać i ile nam jeszcze zostało? Skończymy jak Grecja. Tak to widzę.
mój znajomy był w tej maszynie. mówił że mógłby tam umrzeć ;p
niedługo do Polski przyjeżdża prezydent Turcji. ciekawe czy też wywoła takie zamieszanie..
Przesadzony ten spektakl troski o prezydenta. Przyjeżdżało do Polski wielu prezydentów państw (w tym również USA) i takich jaj nie było nigdy... kolejna manifestacja wpływów.
trzeba tam być
z punktu widzenia rowerzysty - same plusy. ale kierowców jest więcej i na samą myśl o tych zmianach czarno przed oczami mi się robi.
Ciekawy tekst. I zgrabnie napisany. Gratulacje Pani Patrycjo. Pozdrawiam
TG
ale gówno
Kenny....:D
No i nie urwał! A myślałem, że urwie!
Poza tym spoko :] ale chciałbym zobaczyć więcej F430
szczególnie na torze w akcji :D
zakwestionuje poczytalność tego człowieka :P
W Wyższej Szkole Psychologii Społecznej???!!!!!!!!!!!!